Евгени Илиев: Съотношението цена/качество при обновените компютри е отлично!
1. Каква е историята на iZone BG?
iZone BG започна пътя си през далечната 2006 година, като през годините претърпя няколко метаморфози докато придобие сегашната си идентичност. Всичко започна от един малък отдел (в който едниствения служител бях аз) за онлайн продажба на употребявана техника във фирма, занимаваща се основно с продажба и сервиз на принтери.
След три години, изпълнени с перипети и усилена работа се появи на бял свят моята компания ITopia, която реално е предобраза на iZone. През 2013 година официално отвори врати и обновения ни електронен магазин под името iZone.bg. От тогава се грижа за него, като за мое дете и виждам как пораства.
2. Какво предлагате на клиентите си?
Техниката, която предлагаме (в това число висок бизнес клас лаптопи, компютри, монитори, телефони т.н., бивша собственост на големи компании и корпорации, които не жалят средства) бива наричана от повечето клиенти втора ръка. Но това не е съвсем правилно понятие. Да, наистина компютрите са употребявани, но те изминават дълъг процес на тестове, диагностика и профилактика, в който ние активно участваме и чрез, който ние буквално вдъхваме нов живот на техниката. Оригиналният термин за вид компютри на английски се нарича „refurbished“, като на български се превежда по различни начини като например „обновен“ или „реновиран“. Освен самият продукт и консултацията за избора му, ние оставаме с клиентите ни и след покупката, дори и след като гаранционния й срок изтече. Друго интересно нещо, което според мен е важно да се отбележи е, че при покупка даваме голяма свобода на клиента сам да конфигурира желания от него продукт, като да добави още RAM памет или бърз SSD твърд диск, да си поръча лицензиран Windows или да удължи гаранцията си.
3. Част от хората се притесняват, че купувайки компютър втора употреба той няма да е надежден като нов компютър? Как ще ги оборите?
Ако сравняваме един лаптоп втора употреба с цена от 200 лв с един нов лаптоп, който струва 2000 лв. определено новият лаптоп ще спечели по всички технически показатели. Ще бъде и 10 пъти по-скъп, но не и 10 пъти по-добър като показатели. Всичко е въпрос на бюджет и възможности на клиента – намиране на перфектния баланс цена-качество. Бизнесът с употребявана техника дава точно тази възможност. Какви са плюсовете на употребяваните компютри накратко. Първо, това са компютри от висок бизнес клас, които като нови струват обикновено над 2000 лв. Второ, в тях са вложени най-качествените материали (за изработка на корпуса например се използва магнезий или алуминий) и компоненти (висок клас твърди дискове, памети и т.н.), също така самото охлаждане е доста по-ефективно. Това най-общо казано гарантира много по-дълъг живот на самия компютър, в сравение с един нов на цена до 1000 лв. например. Дългият живот се гарантира най-вече и от извършването на профилактика на машината, а именно тук е нашата основна роля. В заключение мога да заява, че един употребяван лаптоп в ценови клас 200-400 лв. би имал по-дълъг живот дори от един нов на цена до 800-1000 лв. например, а това са 2-3 пъти по-малко пари. Естествено, че най-важното нещо при избора на клиента е това за какво ще се ползва съответната техника.
4. Как предлагате такива добри цени на лаптопите ви втора ръка и на другият ви хардуер?
Тук отговорът е кратък. Ние сме вносители на техниката и през годините на база на натрупания ни опит, вече сме изградили стабилни връзки и успешно работим с утвърдени доставчици в различни страни, предимно в Европа. Това ни дава възможност да сме доста конкурентни на българския пазар, а и не само на него.
5. Вашата формула за успех е …..?
Работа, вяра в това, което правиш и последователност. Когато паднеш е важно да се изправиш и да продължиш, и така колкото пъти трябва. Успехът идва сам, ако си се потрудил достатъчно.
6. Кое ви прави уникални и ви отличава? За какво се гордеете?
Според мен гордостта не е позитивно качество на човека. По-добре да оставим делата сами да говорят за човек. И за да има отговор на въпроса, мисля че отношението ни към работата и хората ни отличава най-вече. Това, че на първо място държим да сме полезни, в това което правим, а не да печелим на всяка цена. Държим на клиентите си, на техните усмивки, а за да ги има се стараем постоянно да поддържаме високо качество на обслужване и на техниката, която предлагаме. Държим и твърдо стоим зад думите си и обещанията ни към клиентите. Това е нашата философия, а не просто рекламно послание.
7. Какво бихте казали на клиентите си – настоящи и бъдещи?
На настоящите ни клиенти искам най-вече да благодаря за доверието и да им кажа, че без тях нямаше да сме това, за което говорим в това интервю. А на бъдещите такива мога само да кажа „Заповядайте, с какво можем да ви бъдем полезни?“.